Rustdag in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Rustdag in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Rustdag in Santiago

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

16 Augustus 2010 | Spanje, Santiago de Compostella

Hoi allemaal even een berichtje van ons.
Gisteravond hebben we nog even de stad rondgegaan, het bleef aardig druk en het werd behoorlijk fris.
Zodra de zon weg is koelt het flink af, dus vanavond maar een trui meenemen.
Na een goede en lange nachtrust zijn we vanmorgen naar de pelgrimsmis geweest. Die was behoorlijk druk, maar moeilijk te volgen wat betreft het spaans.
Je pakt wel bepaalde dingen op zoals dat het gaat over de pelgrims e.d.
En dan op het eind gaat iedereen elkaar een hand geven, en dat doet je toch wel iets|
Saarna zijn we maar gaan ontbijten, en wat rond kijken in de stad.
Een van de dingen die we vandaag willen is op internet, en zoals je ziet is dat nu gelukt.
Nu nog wat standaard dingen van een rustdag, kaaarten schrijven en de was doen.
En wat we nog meer beleven lezen jullie nog wel.

Vandaag hebben we Santiago de Compostella verder bekeken en de ansichtkaarten geschreven en gepost. 's-avonds hadden we geluk met het eten. Zomaar in een klein straatje, een beetje van het centrum af, bij een soort inham van ongeveer 20 meter breed en 30 meter diep met achterin 5 of 6 treden omhoog een soort van verhoging. Op die verhoging waren 2 terrasjes. Een terras is van een café en het andere is van een restaurant. Er staan al verschillende mensen en instrumenten klaar dus we nemen de gok en gaan zitten om te eten en te luisteren. Het blijkt een goede gok. We hebben weer erg lekker gegeten en de band speelde goed. Het was vlotte en afwisselende muziek ook deze keer vielen we dus met onze neus in de boter. Nu gaan we slapen want morgen willen we om 8 uur vertrekken.

Alvast bedankt voor vele de reacties op de site.

Met de groetjes van Wim en Ben.

• 16 Augustus 2010 - 10:44

Ria Ververs:

Geniet van jullie rustdag, en van alle andere leuke dingen die er nog te zien en te doen zijn (buiten fietsen.
    Tot het volgende verslag maar weer.

• 16 Augustus 2010 - 12:23

Karin:

Op de helft!! Hartstikke goed gedaan, ben trots op jullie, en nu even lekker uitrusten, want volgens mij was je daar echt aan toe, pap! Veel succes met de volgende etappe!!!!

• 16 Augustus 2010 - 17:11

Annette Rob :

ben en wim gefeliciteerd jullie hebben het gehaald maar ja de was hoort er ook bij en rust maar lekker uit en geniet van de mooie omgeving annette rob

• 16 Augustus 2010 - 20:56

Harrie Swaanen:

Dag Rakkers,
    Gefeliciteerd met de trip naar Compostella. Volgens mij wordt Wim nog ooit Heilig verklaard. Eerst met Frans vanuit Rome komen fietsen, en nu weer met Ben op pelgrimstocht.
    Geniet van jullie rustdagen, maar vooral op de fiets.
    Groetjes Anneke en Harrie

• 16 Augustus 2010 - 21:08

Guus:

Ik had nooit gedacht dat jullie op pelgrimstocht gingen.
    Over 2 weken ga ik vanuit Porto naar Santiago maar dan wel met de auto. Lijkt me veel makkelijker.
    Nog veel plezier en goede fietstochten verder.

• 17 Augustus 2010 - 08:25

Jan Doorakkers:

hoi Ben en Wim goed gedaan jochies. Rust nu maar goed uit voor de 2e helft. Maar vooral....geniet.

Hier in Zweden kan ik jullie berichtjes ook lezen en jullie vertellen dat ik gisteren van de gens van Noorwegen naar mijn zoon in Kall in Zweden gefietst heb een afstand van 112 km met enkele heuveltjes erin. Gem snelheid 26,5 km per uur
    Verder nog veel succes en nogmaals....geniet