Afsluiting. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Afsluiting. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Afsluiting.

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 September 2010 | Nederland, Tilburg

Zondag weer een week terug alweer wat gewend, het werk alweer opgepakt en de eerste km in Nederland weer gemaakt met de groep.
Veel leuke reacties tijdens dit eerste weekend bij de club. Maar ook op de site die toch geregeld is bezocht, en ook nogal wat berichtjes daar op geplaatst door diversen mensen. Namens Wim en mij, heel hartelijk bedankt daarvoor. Ik heb vandaag foto's geplaatst op de site, en het was moelijk kiezen dus er staan er nogal wat op.
We hebben erg veel plezier gehad, en nog meer gezien. Maar dat blijkt voor een deel al uit onze verhaaltjes op de site. Spanje is een erg groot, maar ook vooral een mooi land. Met toch behoorlijke verschillen in de natuur, waar je doorheen fietst. Van erg dorre streken die nogal verlaten zijn, tot vruchtbare streken waar veel bedrijvigheid is.
Meestal werden we erg vriendelijk ontvangen, en waren de mensen behulpzaam om je te begrijpen. Want mijn Spaans is erg belabberd, maar met wat hulp of Engels kwamen we een heel eind. Lekker gegeten en gedronken, met uitschieters naar boven maar ook naar beneden. Samen ruim tweehonderd foto's gemaakt, waarvan een deel is geplaatst op de site. De rest moet in het album, maar dat komt nog wel. Als pelgrim heb je meestal wel een streepje voor, en alom bewondring voor wat je doet. Maar de echte pelgrims zijn de wandelaars, die zien pas echt af.

Een kleine opsomming van onze prestaties, de uitschieters appart vermeld.
De eerste dag 86 km met 4043 hoogtemeters.
De vierde dag 127 km met 900 hoogtemeters.
De tiende dag 113 km met 1700 hoogtemeters.
De twaalfde dag 117 km met 2000 hoogtemeters.
De dertiende dag aankomst in Santiago de compostela totaal daar 1206 km met 15917 hoogtemeters.
De veertiende dag 118 km met 2335 hoogtemeters de eerste dag terugreis.
De vijftiende dag 92 km met 1443 hoogtemeters.
De zestiende dag 89 km met 1561 hoogtemeters.
Als we de twee laatste dagen mee tellen, Pamplona naar de camping en van Breda naar Tilburg komen we op een totaal van:
24 dagen gefietst.
2087 km en 25467 hoogte meters.
En slechts een lekke band gereden, en dat al naar dertig km niet slecht gegaan.

Al met al kunnen we terugkijken op een erg geslaagde vakantie, waar we beide erg van genoten hebben.
Nogmaals iedereen bedankt voor de reaties, en wie weet wat de toekomst brengt.
Groetjes namens Wim en Ben.

• 06 September 2010 - 09:21

Jan Doorakkers:

Hoi Ben en Wim

Proficiat met jullie tocht. Fantastisch om door zo'n mooi land te rijden en wat een mooie foto's zeg.
    In Noorwegen en Zweden waar ik was heb ik ook gefietst. Ook mooi maar slechts maximaal 15 a 16 graden en dan is het toch frisser. Met name in de bergen als de temperatuur nog meer zakt naar mate je hoger komt.
    Nogmaalf proficiat en geniet nog maar na en dat kun door er over te praten.
    grt
    Jan