De laatste echte rit - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu De laatste echte rit - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

De laatste echte rit

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

27 Augustus 2010 | Spanje, Pamplona

Hallo allemaal,

Vandaag staat de laatste echte rit, die naar Pamplona, op het programma. Gisteren hebben we nog wat muziek op de straat meegemaakt, het bleek dat het festival van San Augustin in volle gang was en daar hebben we van kunnen genieten. We zijn vandaag ruim voor 8 uur op weg voor de laatste echte etappe die een gepland aantal kilometers heeft van rond de 100. Het begint gelijk goed met twee stevige klimmetjes. En daarna is het steeds golvend. Het ontbijt hebben we in Viana genuttigd. Het is een goed ontbijt in een aardig stadje. Onderweg hebben we Cycle-tours moeten bellen om te horen of het busje komt en dat blijkt het geval te zijn. De bus zal zaterdagavond om 23.00u op de afgesproken plaats op ons wachten. Onderweg hebben we nog gezien dat niet alles goed gaat. Er lag een auto onderste boven in de berm. En dat was eigelijk wel raar omdat de weg zo goed als recht was. Je weet het dus nooit en een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Het werd vandaag weer redelijk warm zo rond de middag. We moesten even zoeken waar we heen moesten met al die nieuwe wegen waar we niet op mochten. Maar na 111 kilometer en tocht nog 1.474 hoogte meters zijn we dan eindelijk in Pamplona aangekomen. Een erg mooie stad is onze eerste indruk. Morgen kunnen we hierover wat meer vertellen als we wat meer van de stad bekeken hebben. We hebben een mooi hotel gekozen, de laatste overnachting mag wat kosten! Morgen wat uitslapen en cultuur opsnuiven en dan op tijd naar de bushalte. Die moeten we niet missen want anders wordt het wel een erg lange tocht.

Groetjes van Ben en Wim