Het einde van de "Ruta de la Plata" - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Het einde van de "Ruta de la Plata" - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Het einde van de "Ruta de la Plata"

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

15 Augustus 2010 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal,

Het is zondag en de helft van de vakantie zit er al weer op. En hoera we hebben het gehaald! Van Sevilla, via de "ruta de la plata", naar Santiago de Compostela. In totaal hebben we 1.206 kilometer met een hoogteverschil van 12.917 meter. We dachten vandaag een makkelijke dag te hebben omdat we gisteren al 16 kilometer van de route van vandaag hadden gereden. Ondanks dat was het vandaag ook weer pittig, of zijn we aan een rustdag toe? Het is natuurlijk niet niks als je 78 kilometer en 1.200 hoogte meters moet overbruggen. Na een goede nachtrust en en ontbijt zijn we om 8.35 op pad gegaan. Het isn og fris en wat bewolkt maar volgens de mevrouw van het hotel wordt het zonnig. Ze heeft gelijk want ik kijk nu vanuit het raam van onze kamer naar de catedraal met een strak blauwe lucht. Het is hier erg druk en we hadden moeite om een hotel te vinden. De stempel met de oorkonde hebben we ook al. Verder hebben we al wat rond kunnen kijken dus dat is mooi. Morgen hebben we een rustdag en dan meer over Santiago de Compostela.

Groetjes,

Ben en Wim

• 16 Augustus 2010 - 08:57

Adrienne:

Gefeliciteerd !!!!!!
    Jullie doel is bereikt.
    Wim, volgend jaar met Frans via een andere route?
    Groetjes en nog mooie dagen.

• 16 Augustus 2010 - 09:26

Hans V.d.zande:

gewedig gereden Ben-Wim,Wim ik heb je mails elke dag gelezen, mooi verslagen, nou lekker genieten en tot ziens, Hans van de Zande, oisterwijk.

• 16 Augustus 2010 - 10:40

Ria Ververs.:

Proficiat, jullie hebben het inderdaad gehaald. geweldig hoor.De zilverroute gehaald!!!!!!
    Hier is het wel een lekkere temperatuur, maar de regen(echt Hollands weer) is weer volop gevallen.jammer voor de mensen die nog vakantie hebben en in nederland zijn gebleven.
    Geniet van jullie tocht en tot jullie volgende berichtje maar weer.
    Doeiiii
    Ria V.

• 16 Augustus 2010 - 19:41

Willemien:

Dag Wim en Ben

Wim, toen je 65 werd, begon je plannen te maken voor deze reis. Nu is het er eindelijk van gekomen. Geweldig dat jullie die route nu hebben kunnen fietsen. Geniet van de prestatie en veel plezier op jullie verdere tocht.
    We blijven jullie volgen!