Woensdag (terug reis) - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Woensdag (terug reis) - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Woensdag (terug reis)

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

25 Augustus 2010 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Woensdagmorgen op tijd wakker want er wordt al vroeg gewerkt in de stad, maar ook de lopers zijn vroeg op pad. We proberen op een bepaalde plaats te ontbijten, omdat we daar gisteren ook zijn geweest. Daar was wat meer keus in wat je kunt eten, maar helaas het is nog dicht. Dus zo op weg, een deel is al bekend om dat we er al gelopen hebben. Dat is mooi meegenomen, dus gaat dat snel. Maar even later begint Wim te twijfelen of we goed zitten, ik dacht van wel. En terwijl we staan te praten, komt er een fietser aan uit de richting die wij in willen. Het blijkt ook een Nedelander te zijn, een jonge kerel uit Eindhoven. En die bevestigd dat we toch goed zitten, als we 800 meter door hadden gereden hadden we het zelf gezien. Nog even gepraat met hem, en een goede reis toegewenst en weer verder. De eerste vier kilometers waren nog onder de bomen, maar de rest is het behoorlijk open. De temperatuur valt nog mee, en het golvende terein begint weer. Het ontbijt is verplaatst naar een locatie die Wim kent uit een eerdere reis, een chaufeurscafe langs de weg. Een vrij nieuw cafe en het eten is er goed. Daarna hebben we een erg mooi stuk te rijden, met ook een lekkere afdaling. De laatste 20 km zijn wat saaier van omgeving, en aardig rechte wegen. We komen dan in een plaatsje dat er leuk uitziet, en op een leuke afstand van Logrono. Er zijn verschillende hotels, dus maar even proberen en we hebben er gelijk een gepakt. We wilden ook onderhand gaan lunchen, de maag vroeg erom. Al wat rond gekeken, de kerk en dergelijke al gezien kortom een aardig stadje. Santo Domingo de la Calzada, een plaatsje met historie. Oorspronkelijk onstaan voor de pelgrims. Eerst was er een weg aangelegd, en een brug over de rivier. Blijkt dat het nodig was om de pelgrims te verzorgen, dus kwam er ook een ·hospital·. De stad is er daarna omheen gebouwd, met kerken en dergelijke. 93 km op de teller en weer meer dan 600 hoogtemeters.
Alvast bedankt ook namens Wim voor de reacties, af en toe kunnen wij ze lezen. Groetjes Ben en Wim.

• 25 Augustus 2010 - 18:48

Annette Rob:

hoi ben en wim zondag toevallig een programma gezien op tv van pelgrims die de camino waren aan het lopen ook de kerk gezien met de mis de wierook kelk werd door zeven mannen aan een dik touw de kerk door geslingerd was heel mooi om te zien ben en wim wij wensen jullie nog een paar mooie dagen en een goede reis naar huis wij vertrekken vrijdag voor een week naar duitsland dus ik kan jullie niet meer volgen tot horens groetjes annette rob

• 25 Augustus 2010 - 20:41

Guus:

Ha die Ben en ook Wim,

Ik heb de afgelopen periode jullie verhalen gevolgd en af en toe een reactie gegeven. Wij gaan vrijdag ook voor 12 dagen op vakantie.
    Dus voor jullie nog een paar leuke dagen en een veilige thuisreis.
    Guus en Berdien.