Weer thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

29 Augustus 2010 | Nederland, Tilburg

Hoi allemaal "weer thuis" nou dat hebben we gelijk geweten.
Daar zit je dan te wachten op de bus, en je praat wat met de andere mensen, om te horen wat die gedaan hebben. En hoe ze e.e.a. beleeft hebben, en wat je zelf gedaan hebt. Dan nog even eten, want het wordt nog een hele zit naar Nederland. Cycle Tours heeft daar een groep op die camping zitten, die twee weken rond Pamplona hebben gefietst. En ook terug gaan met de bus, die ons inziens aardig vol zal zitten. De begeleiders vertellen ons dat de bus iets eerder zal zijn, en daarvoor is het de bedoeling om 22.15 uur al naar de parkeerplaats te gaan. Zodat iedreen klaar staat en het inpakken snel kan gaan, en we op tijd weg kunnen. Dat is mooi denken wij, zijn we voor 23.00 uur op weg naar huis, dat is voor het schema. Niets daarvan het laden duurt zo lang, dat het 23.20 uur wordt. Oke we zijn op weg de bus is ruim genoeg, alhoewel hij zo goed als vol zit. Tot aan de grens is het ongeveer 85 km, waarvan het grootste gedeelt twee baans weg. Vlak voor de grens gaan we de autobaan op, en wat vebaast ons even daarna er weer af! Ze rijden zelfs een of ander dorpje in, moeten we hier dan toch nog iemand ophalen? Onze origenele boeking was onfeveer daar, maar dat kon niet om dat ze daar niet zouden stoppen. Dan krijgen we eindelijk te horen wat er gaande is. Het volgbusje dat Cycle Tours daar had voor die twee weken vakantie, was een half uur voor ons al op weg gegaan naar Nederland. En bijn het tanken i.p.v. diesel hadden ze benzine getankt, en gaan rijden! Ja dat loopt verkeerd af, en inderdaad motorpech. Een persoon van de twee die in dat busje zaten, moesten we gaan ophalen. En dat bleek op een plaats ongeveer 35 km terug! En dat bleek ook nog een hele tour om die te vinden. Al met al koste dat ons 1,5 uur, om daarna weer bij de grens te komen. Daar gaat het schema, en hoe laat wordt dat om morgen in Breda aan te komen. De eerste pauze die we kregen was s'morgens om 10,00 uur! Drie kwatier om te ontbijten e.d.Daarna nog een pauze van een kwartier net voor Antwerpen, alles om de tijd terug te verdienen. Om 15,55 uur zijn we in Breda, toch nog redelijk gegaan maar een hele zit alles bijelkaar. Zijn we weer in Nederland, en dat weten we gelijk. Vertrokken in Spanje waar het s'middags nog 30 graden was, hier was het 15 graden maar wel droog. Fietsen uit de bus en de bepakking erop, rijden we weg en zijn twee straten weg een hoos bui dat wil je niet weten. Welkom thuis jongens, dan weet je gelijk dat je thuis bent. Gelukkig duurde het niet zo lang en konden we naar huis fietsn, waar we toch wel nat aankwamen. Tot voor zo ver dit verslag de afsluiter volgt nog, met de cijfers e.d. alvast de groetjes van Wim en Ben.

• 30 Augustus 2010 - 19:42

Ivo Maas:

Hallo Ben en Wim,
    Welkom thuis in dit natte land. Zo ik heb kunnen lezen een geslaagde tocht. Smaakt naar meer.
    Groeten Ivo

• 31 Augustus 2010 - 11:27

Ad Janssens:

Wim en Ben Gelukkig weer heel thuis na zo'n mooie tour, zal wel even wennen zijn qua temperatuur en regen.ik ben nu voor n week of 6/7 met de camper naar frankrijk/spanje, we zien wel. ik hoop jullie straks weer gezond terug te zien. gr Ad

• 31 Augustus 2010 - 15:49

Annette A:

1n geweldige prestatie en wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt. Super
    Leuk om het verslag te lezen.
    Ook een hele uitdaging

Groetjes