Vandaag op weg naar Rodeiro - Reisverslag uit Rodeiro, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Vandaag op weg naar Rodeiro - Reisverslag uit Rodeiro, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Vandaag op weg naar Rodeiro

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

14 Augustus 2010 | Spanje, Rodeiro

Hallo allemaal,

Zaterdag staat de etappe van Allariz naar Rodeiro op het programma. In theorie is dat een afstand van 102 kilometer, in de praktijk worden het 117 kilometer, maar daarover later meer. Even nog over gisteravond. We hebben gegeten in een oude olijffabriek. Dat was erg sfeervol en bovendien was het ook nog eens erg lekker eten. Het hotel hadden we goed gekozen en we hebben heerlijk geslapen en wat verbaasd ons? Vanochtend kunnen we genieten van een echt ontbijt. Er stond een heel buffet klaar en daar hebben misbruik van gemaakt. Dus goed gevuld gingen we op weg, maar oei wat was het koud! Het was vannacht maar 13 graden geweest en dat was nog goed te voelen. Gelukkig voor ons was eht gelijk kilimmen en dalen voor de eerste 30 kilometer. Vervolgens was het een lange afdaling naar een stuwmeer. Daar hebben we koffie gedronken en vervolgens zijn we langs het meer weer verder gefietst. Net na de stuwdam moesten we over een brug, maar ondanks verwoede pogingen lukte dat niet. Ze zijn een nieuwe brug aan het bouwen. Vanwege plaatsgebrek, want alles loopt omhoog, hebben ze de weg over de oude brug maar helemaal weggehaald! Even gekeken naar een alternatief en met behulp van een kaart ook gevonden. Vandaar dat we meer kilometers gemaakt hebben vandaag dan gepland was. Ook hebben we daardoor meer klimkilometers gemaakt. Als we weer op de route zitten wacht de volgende verrassing; nog meer klimmen en lang klimmen! En het meest vervelende zijn die kleine vliegjes, die je niet kwijt raakt. Na de lunch is het klimmen naar een groot klooster, daar hebben we lekker op een terrasje gezeten. Daarna gaat de klim nog door en niet zomaar. Een steile klim tot aan de windmolens. Die lijken hier te groeien zoveel staan er. Dan nog wat op en af en het laatste stukje is dalend. We hebben een nette kamer in een klein dorpje. Moe en voldaan zijn we hier aangekomen en dan blijkt waarom. Er staan vandaag 117 kilometer op de teller en 2.000 hoogte meters. Dat is niet niks. Nu gaan we eten.

Groetjes,

Ben en Wim

• 16 Augustus 2010 - 10:36

Ria Ververs:

Hoi stoere fietsers.
    Misschien kwamen die vliegjes wel op jullie lekkere boterhammetjes af!!!!!(haha).Ga snel jullie volgende berichtje lezen.
    toi toi!!!

• 18 Augustus 2010 - 15:36

Ad Janssens:

Nou nou dat was n lekker ritje, ik denk dat jullie vannacht wel lekker kunnen slapen.
    nog veel fietsplezier.

gr ad janssens