Weer een flinke tocht vandaag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Weer een flinke tocht vandaag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Weer een flinke tocht vandaag

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Augustus 2010 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

We zijn vandaag naar Vendas da Barreira gefietst. Een heel klein plaatsje aan de 525. We hebben een slaapplaats in een hotel annex bar, annex benzinepomp, annex van alles. We hebben 113 kilometer gereden en om ongeveer 3 uur waren we op de plaats van bestemming. Het was redelijk zwaar, dat blijkt ook uit de hoogtemeters. Het waren er bijna 1800! Af en toe hadden we last van de wind en ook de temperatuur begon weer mee te spelen. Ondanks dat het eerst nog relatief fris was, was het na de lunch toch behoorlijk warm. Het grootste deel is het een rechte weg die op en af gaat, maar helaas meer op dan af. Wel was het rustig omdat de nieuwe weg er pas kort ligt. Het ontbijt nuttigen we in een plaatsje dat van de route afligt en uiteraard moeten we hiervoor omhoog. Puebla de Sanabria is een mooi plaatsje en zeker de moeite waard om een keer in rond te rijden. Kleine straatjes en een kasteel hebben ze hier en die zijn erg mooi. Vandaag hebben we weer heel wat moois gezien dus het was een geslaagde dag. Een goede lunch die we ook echt nodig hadden.

Oh ja. Ik zou nog laten weten hoe de nacht op de slaapzaal is bevallen. Dat is eigelijk wel mee gevallen ondanks dat wij er ook vroeg inlagen. Doordat het pas tegen zeven uur licht wordt gingen de lopers zo goed als gelijk met ons weg. Wel was ik verwonderd dat er nog bomen stonden vanochtend, na al dat gezaag van afgelopen nacht. Onderweg hebben we ook veel lopers gezien. We hadden bijna dezelfde route. Het kan hier bijna ook niet anders want de snelweg is zo dichtbij en verder is het vrij onhergbergzaam.

Groetjes,

Ben en Wim

• 12 Augustus 2010 - 20:05

Adrienne:

leuk om jullie zo te volgen, morgen weer een leuke/mooie dag!

• 13 Augustus 2010 - 10:55

Ria Ververs:

Hallo Wim, en natuurlijk ook je reisgenoot Ben.
    leuk om te zien wat jullie weer meegemaakt hebben, en wel lachen dat er op z'n slaapzaal heel wat gesnurkt wordt, zijn jullie niet echt moe geweest, want dan had je er wel doorheen geslapen, toch??
    Ik wens jullie nog veel reisplezier toe met z'n tweetjes en lees graag het volgende verslag weer.
    tot dan, en fiets ze!!!!!

• 13 Augustus 2010 - 15:25

Fientje Uitterdijk:

Hoi wielrenners,
    Wat zijn jullie toch goed bezig!Jullie zullen wel afvallen als je zo presteerd.De weersverwachting voor vrijdag de 13de waren wat gunstiger dus ik hoop dat het vandaag goed gegaan is.(of zijn jullie niet bijgelovig?)
    Nog veel fietsplezier.
    Groetjes

• 13 Augustus 2010 - 21:45

Guus:

Ben en ook Wim,

Volgens mij hebben jullie het geweldig naar je zin.
    Wat een bijzondere ervaringen!!