17e Etappe - Reisverslag uit Albi, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 17e Etappe - Reisverslag uit Albi, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

17e Etappe

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Juli 2008 | Frankrijk, Albi

Vandaag 220km met een gemiddelde van 29.9km/u.

Gistermiddag een verplaatsing gehad met de auto. We waren om 1600 uur aangereden en om 18.00 aangekomen. Ruim halverwege de verplaatsing is het goed gaan regenen en dit is doorgegaan tot we naar bed gingen. De weerverwachting voor de etappe van vandaag was wel droog maar koud met een temperatuur van 5 graden boven de 1800 meter. We beginnen inderdaad hoog vandaag en het is gelukkig droog. Wel koud maar daar kunnen we ons op kleden.
De eerst 22km blijven we hoog en daarna door een gorges naar beneden. Maar niet helemaal naar beneden en we moeten gelijk overschakelen om te klimmen en dit loopt wat stroef. Maar gelukkig is het geen lange of zware klim. Verder gaat het weer op en af en veel open stukken met daarop veel wind. En natuurlijk is dit tegenwind. Het grootste stuk van de etappe hebben we met 4 man gereden en het laatste stuk na de busstop met 7 man. En natuurlijk moet er op het laatst wat gespeeld worden en we blijven met 5 man over. Dat was voor een deel te danken aan Arjan die met na het laatste klimmetje terug naar het groepje heeft gereden. We zijn precies op tijd binnen om de finish te zien van de echte mannen.

We overnachten vandaag in een soort jeugdherberg maar hebben deze helemaal voor ons zelf. Tot zover weer een geslaagde dag en weer een dag dichter bij Parijs. Tijdens de lunch vandaag weer iemand van radio 1 tour de france gesproken. Dit wordt uitgezonden tussen intervieuws met de echte mannen in de loop van de komende dagen.

• 13 Juli 2008 - 19:01

F R E D:

Benno,

de ECHTE mannen....... zijn dat de mannen van TCT93 ???

Succes he !!

• 13 Juli 2008 - 19:15

Michel:

Hoi Ben,

Leuk om al je berichten te lezen. Nog een week(je): dat gaat lukken!!
    Heel veel sterkte!

• 14 Juli 2008 - 09:54

Daan:

Hoi Ben,

Zo te zien en te lezen gaat het je allemaal goed af. Zelfs jaloerse blikken van ene M. Boogerd. Hij ziet natuurlijk zijn kans schoon om echte toppers te contracteren. Het lijkt wel het gevecht om de criteriums ;-)

Die 235 is voor jou natuurlijk 'appeltje, eitje' ;-)

Heel veel succes nog.

DirtDigger

• 14 Juli 2008 - 19:23

Erik Breukink:

Zeg Benno,

als je na het weekend nog tijd over hebt, kun je Menchov begeleiden naar Parijs. Ik heb nog een goede klimmer nodig.

• 14 Juli 2008 - 20:19

Chris:

Hi Ben,

Het gaat nu naar het einde, nog 6 etappes maar de laatste dag is natuurlijk een eitje voor je.
    We zien je op de wielerbaan, stel ons niet teleur.
    Ik vind het een prestatie van wereldformaat.
    We zien je maandag en we zijn allemaal heel trots op je.

De hartlelijke groeten van Chris en Fely.

• 14 Juli 2008 - 21:10

Kelly En Petra Post:

Hallo Ben,
    We genieten elke avond van je verslag. Zo kunnen we thuis een beetje meeleven en de familie op de hoogte houden. Wil je Rien veel succes wensen deze laatste loodjes. We wachten op hem in Parijs !!!
    groeten xxxx petra

pa wel even iets van je laten horen hoor een aanrijding zit in een klein hoekje daar weet ik alles van! succes je kan het wel he ouwe!!xxx kelly

kay houd je plekje op de bank warm voor je!

• 14 Juli 2008 - 21:15

Carla Janssens:

Beste Ben en collega-renners,

Proficiat met de prestatie die jullie nu al hebben neergezet!
    Veel succes de komende dagen en een prachtig slot in Parijs toegewenst!

• 14 Juli 2008 - 21:23

Erik Marcus:

Hoi Ben,

Voor de punten moet toch wel af en toe het tct shirtje aan.

Succes en bedenk dat je over de helft bent. Vergeet dat het venijn vaak in de staart zit.

groet

Erik Marcus