Een jaar later - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Een jaar later - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Een jaar later

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

15 December 2009 | Nederland, Tilburg

Een jaar later.

Een indruk van wat er allemaal is gebeurd in 2008.

30.000

Wat is dat nou 30.000?
30.000 km gefietst of euro’s voor het goede doel?
Jammer voor het goede doel, maar het zijn niet de euro’s.
De totale afstand die ik in 2008 heb afgelegd op de weg.
15.000 km met de auto, en 15.000 km met de fiets.
Het was de bedoeling om snel een afsluitend verhaal op de site te zetten, maar het is aardig anders gelopen.
Grotendeels wel door het feit dat de animo, en de inspiratie ontbrak. En door de gebeurtenissen nadien.
Maar bij deze een poging om het alsnog te schrijven.

Op 21 Juli in de loop van de avond thuis gekomen.
We hadden een goede terugreis gehad, en zijn met zijn alle nog gezellig gaan eten. Thuis blijkt dat de buurman de boel wat versiert heeft, en ook een sponsorbijdrage op tafel heeft gelegd erg leuk.
De post en de e-mail gekeken, veel en leuke reacties.
De volgende dag lekker uitgeslapen, en wat opgeruimd.
In de loop van de middag de stad ingegaan, en dan loop je al gauw bekende tegen het lijf aan. En je gaat je verhaaltje doen, en krijgt zelfs spontaan een applaus van de volgende bekende. Erg leuk en warm. En je begint je eigenlijk nu pas te realiseren wat je gepresteerd hebt, dat gevoel was al in Melun begonnen.
De familieleden die er zijn, en de spontane begroetingen van ieder.
Vrienden die naar Parijs zijn gekomen, de cadeautjes en bloemen.
Al met al een hele belevenis, en erg fijn van iedereen. Tot zelfs in 2009 krijg je reacties, mensen die je toevallig ontmoet. En die het toch gelezen hadden in de krant, of van andere gehoord.
En ook op het gebied van de sponsoring vond ik het mooi.
Behoorlijk wat personen hebben gereageerd, via mondelinge toezegging. Internet maar ook door spontaan geld in je hand te geven voor het goede doel. En dat gebeurde zelfs nog in Oktober, door iemand die je maar af en toe ziet.
Er is een totaal bedrag toe gezegd van 2682,24 Euro.
Twee mensen hebben het zelf overgemaakt.
En door mij is er aan beide "goede doelen" 750 euro overgemaakt.
Nog maals hartelijk dank voor jullie steun, en fijne reacties.

En dan wil je in het nieuwe jaar weer iets ondernemen, maar dat is helaas allemaal een beetje anders gelopen. Maar wie weet in de toekomst.

Groetjes Ben van Sluijsveld.

• 18 December 2009 - 10:29

Zus:

hoi Ben beter laat dan nooit. groetjes Zus

• 19 December 2009 - 13:10

Guus:

Maar deze ervaring nemen ze je niet meer af.
    Ik ben nog steeds trots dat je mijn "broertje" bent!!!!