25 etappe - Reisverslag uit Melun, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 25 etappe - Reisverslag uit Melun, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

25 etappe

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

23 Juli 2008 | Frankrijk, Melun

Toen we in Auxerre aan kwamen zagen we een erg mooie stad liggen, met een paar grote kerken> Een mooie brug over de rivier de Yonne. En daar bleef het eigenlijk bij wat we van de stad zagen. Het hotel lag aan de noord kant van de stad, en geheel buiten af. Een goed hotel met erg vriendelijke mensen, en een goed dinee s'avonds. Wat later te bed, want morgen zijn we vrij in hoe laat we weg willen. Dus niet om 6 uur opstaan. Even uitslapen we zijn dat niet meer gewend, en kiezen er voor om toch op tijd weg te gaan. Vandaag is het aan ons zelf om alles te regelen. Cor en ik gaan rond 9 uur op pad. Koffie drinken i.p.v. de busstop, en de lunch zoeken we ook zelf uit. En we belanden in het zelfde cafe als Wil - Jos en Pieter. Alleen is het niet de beste gelegenheid om te eten, maar wel een van de weinigen die we tegenkomen. En het duurt nogal even eer we weer op weg gaan. En toevallig komen Jhon - Arjan en Robert gelijk ook langs. Die zijn ook met een toertochtje bezig, en we besluiten om met 8 man verder te rijden. We hadden in het begin van de dag nog wat kleine klimmetjes gehad. En aardig wat wind, tegen natuurlijk. Want zoals Rick zegt als je de wind mee hebt zit je niet goed. Het wordt steeds vlakker, omdat we langs de Seine gaan rijden. Nog een paar keer omhoog, mag eigenlijk geen naam hebben. Op een stukje na, dat is wel stijl. Maar dat moeten we onderstussen wel aan kunnen. En zo rijden we rustig keuvelend naar Melun, en het laatste hotel daar. De lunch stelde niet veel voor, maar koste ook niet veel. En we hadden geen dessert op, dus in Melun op een leuk pleintje, pakken we een terasje. En genieten van een lekker ijsje, en hebben zo ons budget op gemaakt. Er wordt aan ons gevraagd hoeveel kilometers we zo rijden op een dag. En Pieter verteld hun dat we de tour de jan janssen aan het rijden zijn. En dat we ongeveer 4650 km hebben gereden in 4 weken tijd. Ongeloof is er eerst, maar dan toch bewondering vooonze prestatie. Als we daarna op weg gaan voor het laatste stukje, krijgen we nog een toetje. Een klim van ongeveer 2 km naar het hotel. We gaan gelijk naar de kamer, zodat we ons kunnen opfrissen. En als ik onder de douche sta, wordt er op de deur geklopt. Het blijkt Corry te zijn de vrouw van Cor, een leuke verrassing voor hem. Even later zeggen ze dat zij vast naar beneden gaan om iets te drinken. Even later als ik ook op het teras kom, krijg ik ook een erg hartelijk welkom van Corry. Jan Janssen en Herman Vanspringel komen ook aan bij het hotel, en steeds meer deelnemers die komen allemaal naar het teras. En als extra verassing komen alle 4 de zonen van Cor ook nog aan bij het hotel. Het wordt erg gezellig, maar de fiets moet nog schoongemaakt worden voor morgen. Dus toch maar even aan de slag, en dan is het tijd voor het eten. We gaan lopend naar de plaatselijke chinees, en daar blijkt dat deze geheel voor ons is gereserveerd. Als we goed en wel aan het voorgerecht zitten, komt er een delagatie uit Tilburg aan. Ik was op de hoogte, maar het is toch erg leuk om hun te zien. Lekker gegeten en de drank was er ook in overvloed. Dat kunnen we niet zeggen van de rijst, de gehele voorraad is er door gegaan. Terwijl we eigenlijk nog wel wat lusten, er bleek nog wat Mihoen te zijn en daar moesten we het doen. Na het eten terug naar het hotel, er was nog wat te regelen voor morgen. Tegen 12 uur te bed, morgen de laatste etappe. Groetjes dn'benno.