16e etappe - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 16e etappe - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

16e etappe

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Juli 2008 | Frankrijk, Perpignan

Afgelopen nacht erg slechte geslapen door de warmte. Ochtends een redelijk ontbijt, spaans, toch anders. Het weer is goed bij de start, net voor 8 uur rijden we weg. Cor en ik rijden samen weg, niet gek want de dag van gisteren zit nog in de benen. Een rustige aanloop, want op en af waarbij het op meer is. Na ongeveer 34km begint de col porto de tosas van 1800 meter hoog. Deze loopt lekker, mooie uitzichten. Lekker rustig peddelen naar boven. 4 Skeelers tegengekomen waarvan 2 erg mooie dames. Dan plotseling staan er 2 fotograven langs de weg, arjan en sjon en ook het busje. We zijn nu ongeveer 2 km onder de top. Hierna is het grotendeels naar beneden tot de lunch, 15 km daarvoor begint de weg weer wat op te lopen. Lekker buiten in de shadow zitten eten. Net voor de stop hebben we Rien ingehaald, hij zat met een hongerklop. Gelukkig voor hem dat we hem inhalen, kan hij nog een paar km uit de wind zitten.

Na de lunch gaat het gelijk al weer meer omhoog, mijn benen voelen goed aan dus eens kijken wat ik kan. Ga gelijk wat gas geven zien wat er gebeurt en of ze allebei mee gaan. Cor vraagt of ik deze col op wil sprinten. Maar ik wil kijken of ik er Rien af kan rijden. Als we eigenlijk de top al kunnen zien komt rien naar voren rijden en ik weet dat die zijn laatste kunstje is, dus ik ga in zijn wiel. Als hij terugvalt neem ik over en ga door. Nog even gaat Rien mee maar dan ligt hij eraf. Rien heeft het toch langer volgehouden dan ik dacht. Dat zeg ik ook tegen Cor dat ik verwacht dat hij mij er af zal rijden. Maar hij heeft er niet de benen voor. 1000 meter voor de top neemt hij over, nu moet ik bij blijven en dat doet even pijn.

Boven even staan praten met een nederlander, en Rien komt ook boven. Hier gaan we Frankrijk weer in en dit dal is eerst een en al mist. Deze verdwijnt na gelang we afdalen. Erg slecht asfalt dus rustig naar beneden. Een stuk over een drukke weg, en als het ware een ommetje. Naar Perpignan maar wel mooi. Een stuk langs de zee en we zijn er weer. Dit laaste stuk kost me wel wat maar dat komt met name door dat geintje op de col. Een hotel aan zee, goed eten en nog even wat drinken aan het strand. Weer een mooie dag, morgen een rustig met verplaatsing. Blijkt dat 1 man de route helaas niet heeft gereden. Hij had een andere weg, maar dat ging ook niet goed en hij heeft de trein genomen.

Groetjes dnBenno

  • 12 Juli 2008 - 17:00

    Guus:

    Hey Benno,

    Jij bent toch niet met de trein gegaan hoop ik?
    Rust maar lekker uit morgen en dan op naar de Alpen en Parijs.

  • 12 Juli 2008 - 17:43

    Zus:

    Hoi Ben

    Geweldig wat je doet,hou zo vol tot Parijs,wij komen er ook aan.

  • 12 Juli 2008 - 17:53

    Luuk:

    hey benno en cor zitten jullie die Rien een beetje te dollen op die bergen of gaat het wel goed met jullie drieen? Rij mekaar niet kapot en zorg dat je met zn allen aankomt in parijs veel sterkte verder en de groeten van de vrijdagtrainingsgroep uit pijnacker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Perpignan

Mijn eerste reis

http://www.letourdejanjanssen.nl

Recente Reisverslagen:

15 December 2009

Een jaar later

24 Juli 2008

Sponsoring

23 Juli 2008

De laatste etappe

23 Juli 2008

25 etappe

20 Juli 2008

23e Etappe
Ben

http://www.letourdejanjanssen.nl

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 57668

Voorgaande reizen:

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Spanje

22 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Rendevous

31 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Fietsen door Spanje

24 Mei 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: