15e etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 15e etappe - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

15e etappe

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 Juli 2008 | Spanje, Madrid

Vandaag tijdens het vertrek mooi weer. Bleek alleen een auto niet te starten. Toch met ons groepje al weggereden ondanks dat de pijlen er nog niet stonden. 3 man zijn al eerder weg, carboni, jos en sjaak. We rijden echter verkeerd en rijden daardoor 8 km om. Als we terug op de route komen blijkt dat de pijlen er ondertussen staan. Een hele mooie route eerst door gorged de ribaouto en dan de col de Port van de 3e categorie. Lunch weer goed vandaag.

Na de lunch beginnen, zo later blijkt, aan de langste beklimming van de tour. 55km alsmaar omhoog. In het begin nog af en toe wat afdalen maar de laatste 24 km is alleen klimmen. De laatste 5km zijn zelfs extreem stijl. Bovenop is het behoorlijk fris, graad of 15. In de afdaling zitten we al snel weer op 24 graden. Hierna de col Collado van 2408 meter hoog. Onderweg ook nog door Andorra gereden. Het hotel ligt in Spanje, het vijfde land van de reis.

Vanaf de lunch is Rien met Carboni en Jos gaan rijden. Tot halfweg en daarna is hij alleen verder gegaan. Cor en ik hebben ondertussen samen gereden, we hebben elkaar goed gevonden. We fietsen elkaars tempo en voelen elkaar goed aan.

Vandaag pas om 19.40 binnen bij het hotel. Een hele zware dag maar toch mooi. Eten en nog even koffie gedronken in de stad. Zeer gezellig daar met een hoop drukte en live muziek ter ere van een feest.

• 11 Juli 2008 - 20:41

Wilko En Marian:

Hey Benno

Wij zitten nu in Cahors, op onze hotelkamer met gratis draadloos internet. Morgen vertrekken wij naar de omgeving van Seo Urgell, dan zijn jullie dus net weg.....
    Blijkbaar zit de Tour momenteel ook hier in de buurt, want we zagen vanavond 3 auto's uit de reclame karavaan. En bij ons hotel staan autos van de RTBF (Belgie Frans) en SF (zwitserland).

Hoe geaat het nu met jouw opspelende beenspier? Goed laten verzorgen / masseren he!!!

groeten
    Wilko en Marian