14e etappe - Reisverslag uit Saint-Gaudens, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 14e etappe - Reisverslag uit Saint-Gaudens, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

14e etappe

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 Juli 2008 | Frankrijk, Saint-Gaudens

Vandaag de 14 etappe.

220 km met een gemiddelde van 21.1.

Na het ontbijt zijn we vandaag om 8.20 vertrokken. Bij de start wat fris weer maar wel prettig om te fietsen. Tijdens de dag werd het alleen maar warmer en warmer tot ongeveer 28 graden. 3 man zijn eerder gestart, de rest samen. Er zou iemand komen van de tv voor een praatje en een filmpje. Maar die stond bovenop de Col du Aubique. Al snel in de beklimming mijn eigen ritme gekozen, en de vroege starters ingehaald. Waarvan sjaak het laatst net onder de top.

De tv man op de top kwam voor een praatje en een shoot, dit komt zaterdag op de franse tv5 voor de tour. Daarna door naar de volgende col de Tourmalet. Onder aan de klim laat ik de rest gaan, eerst water bij vullen. Dus de rest is al weg en ik ga mijn eigen tempo rijden. Net onder de top haal ik Rien nog in, had dat niet gedacht. Hij was steeds sterker. In de afdaling is de lunch gepland. En die is zoals altijd weer goed.
Na de lunch gaan we met ons groepje verder (Cor, Rien en ikzelf). Is al met al een echte zware tocht vandaag omdat er nog een col wacht op ons. Col de Coupe van de 3e categorie. En omdat deze pas na 180km fietsen is tikt deze aardig aan. Vooral Rien heeft het in het begin zwaar, toch iets teveel gegeven in het begin. Laat in Saint-Gaudens aangekomen wacht ons een zeer mooi hotel met zelfs een zwembad. Na het eten nog even wat gedronken in de tuin. Daarna naar bed want morgen wacht weer een zware dag.

Groetjes dnBenno

• 11 Juli 2008 - 16:53

Guus:

Dat gaat goed.
    Ben wel allert op belessures. De weg is nog lang maar dan als je in Parijs aankomt is daar dat ultieme gevoel dat jij samen met de anderen alleen kan hebben.
    Ga zo door!!!

• 11 Juli 2008 - 21:06

Ben Janssen:

Fantastisch man.Anja en ik vinden het nu al een wereldprestatie. Vroeger met een oud kevertje de Tourmalet op. Dat vonden we al dood eng. Voor de hoogte, maar ook de angst of ie het wel zou halen.
    Sterkte de komende dagen.
    Ik heb geen overzicht of er uitvallers zijn.
    Groeten,
    Ben