Etappe 11 - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Etappe 11 - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Etappe 11

Door: d.nbenno

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 Juli 2008 | Frankrijk, Bordeaux

Etappe 11
136- km gemiddeld 28,8 per uur gereden. Alle 10 deelnemers zijn nog steeds de volle afstand aan het rijden geweest.
Om 8,45 zijn we vertrokken, nadat we een redelijk ontbijt hebben gehad.
Met drie man op weg gegaan, en dat is zo de gehele dag gebleven.
De leiding had besloten om ons niet via de drukke "N-weg zoals in 1968 te sturen, maar had een alternatief.
Een erg mooie weg eerst kort aan de zee, of althans zicht erop.
Daarna een hele tijd langs de Gironde en later de Rhone.
Leuke kleine vissersdorpjes, en in een daarvan hebben we lekker koffie gedronken.
Deze dag zouden we het rustig aan doen!
Omdat e.e.a. was veranderd in de route,hebben we de busstop gemist. Daarom zijn we in een stuk doorgereden naar de lunchplaats.
De lunch was voor onze standaard wat matig, je bent al snel aan het goede gewend en als het dan anders is lijkt het geijk minder.
Daarna gelijk door, en even later met een erg oude brug de Rhone over gereden. En zo door naar Bordeaux, alwaar we voor een Nederlandse overwinning hebben gezorgd.
De eerste tien renners die dit jaar aankwamen waren Nederlands vandaar.
Het was niet zo een zware dag, dus gelijk gedouchd en de stad in. Bordeaux is een grote stad, erg druk maar wel gezellig.
Veel gezien, en lekker iets gedronken op een terassje. En het dinner was ook in de stad. Kortom weer een geslaagde dag. Op tijd naar bed, morgen weer een grote etappe.