12 Etappe - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu 12 Etappe - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

12 Etappe

Door: d.nbenno

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 Juli 2008 | Frankrijk, Baiona

12 Etappe
222 Km en een gemiddelde van 30,4 per uur 2 personenen hebben helaas door een foutje 20/25 km gemist.
De andere hebben alles gereden, en zijn helaas bij en na de laatste busstop nat geregend.
S'morgens zijn we om 7,20 vertrokken want ons wachten een erg lange etappe. Bordeaux uit viel mee, omdat het zondag was. Eigenlijk de mensen die we tegenkwamen waren stappers, op weg naar een volgend kroeg of zo. Verder leek Frankrijk uitgestorven, en vooral verder op de route. Het was al omstreeks 10,30 uur eer dat er wat leven op de straat kwam.
Eenmaal echt buiten de stad, ging het decor over in vlakke wegen. Die ook nog eens kilometers lang bijna een rechte lijn zijn.
En een stipje in de verte, duurde zeker wel 20 minuten om in te halen. En dan blijkt dat we met 3 man Sjaak ingehaald hebben. Deze sluit zich voorlopig bij ons aan? en ook tijdelijk Jos en Wil die we even later ook zagen.
Ruim 50 km die soort wegen gehad, en plotsklap een paar klimmetjes. Wat resulteerd in, het lossen van drie man.
En op het ogenblik dat ik denk waar is de bus vandaag, zien we Pieter ons tegemoet komen rijden.
En horen we dat de bus op 8 km staat,
De lunch is op ongeveer 120 km verteld Pieter, dus dat valt mee na de busstop.
We blijven steeds met drie man ons molentje draaien, wat resulteerd in een hoog gemmidelde. En op de lunchplaats kunnen we wachten op iedereen, dus eigenlijk voor niets zo hard gereden. Met 8 man tegelijk daar weggereden,. Onderweg al snel een sanitairestop voor Cor, en we blijven met ons groepje van 3 achter.
Daarna moet er gejaagd worden op de kopgroep, en dat lukt ook. Op het eind van de rit volgen weer wat klimmetjes, drie daarvan zijn wat langer. En ik moet eigenlijk betalen voor de inspannigen eerder die dag. Het gaat wat langzamer als de rest, en Cor blijft bij mij. Gelukkig maar dan kan ik wat in zijn wiel op de vlakke stukken, en zo weer wat herstellen. Zodat ik toch de route uit kan rijden, met eigenlijk een te hoog gemiddelde voor zo een lange etappe. Maar gelukkig is er morgen een rustdag. Eigenlijk zitten we nu op de helft, wel van de dagen. Maar niet van de km, en vooral om dat nu de bergen pas echt in beeld komen.
Dus het plan is om goed uit te rusten, fiets poetsen en bij eten.
Groetjes Benno.

• 07 Juli 2008 - 16:58

Jan Swaanen:

Ben,

We zien elke dag met veel belangstelling uit naar je verslag. Geografisch bezien ben je nu inderdaad ongeveer op het verste punt. Maar zoals je weet zegt dat niets over de zwaarte. Zoals vaker zal ook hier het venijn wel in de staart zitten. Het gebergte wacht nog op jullie en misschien lachen de eerste toppen jullie al uitdagend toe. Maar zoals een ander spreekwoord zegt "wat over de kop is komt ook over de staart", zullen jullie ook de volgende etappes tot een goed einde weten te brengen. Goed te lezen dat de moraal nog steeds goed is. Blijf er vooral van genieten en laat je niet meeslepen in de jacht naar prestaties en gemiddeldes. Je deelname is al een bijzondere prestatie en meer dan bovengemiddeld.

groetjes

Jan en Berry Swaanen

• 07 Juli 2008 - 17:05

Corry Van Der Valk:

Hallo Ben, ik ben heel blij met jou site. Volgens mij krijg jij er nog meer fans bij. Heel leuk om jou verhalen te lezen. De Valkies wensen je veel succes en natuurlijk de groetjes aan Cor. Groetjes van Corry

• 07 Juli 2008 - 17:18

Dorus Van Den Broek:

Hoi Ben

Leuk om je berichtjes te lezen
    De rustdag hebben jullie wel verdiend geniet ervan
    en veel succes in de bergen

• 07 Juli 2008 - 17:20

Luuk:

Hoi Ben leuke verslagen weer van de etape's laat je niet gek maken door rien he. je moet hem niet in die "zetel"laten zitten zoals op de foto te zien is. Dan rust die te veel dan word die nooit moe heb je er alleen maar last van of niet? verder veel sucses in de bergen want die komen er aan voor heel de groep het zal zwaar worden.Gegroet vanuit Pijnacker

• 07 Juli 2008 - 19:07

Peter (je Collega):

Ha, die Ben!!!
    Leuke verslagen! Vooral om na de tour nog eens door te lezen en alles thuis opnieuw te beleven, maar dan lui achterover in je stoel.
    Ik hoop dat je hem helemaal uit kunt rijden want dat vind ik een hele prestatie!
    Dus Ben, niet opgeven, maar genieten van elke km die je fietst en vooral alleen maar thuiskomen met leuke verhalen.
    Ik wens je veel mooi weer en vooral een optimale gezondheid en ik houd je vanuit Oisterwijk stilletjes in de gaten...
    De groetjes van mij en natuurlijk van al je andere collega's.
    Peter

• 07 Juli 2008 - 19:12

Josje Van Den Berg:

Beste Benno.
    Rust goed uit morgen want je moet voor je fatsoentoch de tocht uitrijden he??? Maar wat zal het zwaar zijn. Wel fijn dat de groep nog compleet is he???
    Doe je veel groeten aan Rick en sterkte overmorgen voor de berge.

• 07 Juli 2008 - 20:06

Gerard Van Berkel:

Ik dacht dat je bijna in parijs was maar ik begrijp nu dat het echte (berg) werk nog moet beginnen. ik denk dat het jou wel lukt.

veel succes
    groetjes gerard en mieke

• 07 Juli 2008 - 20:08

Guus:

Hey broertje,
    Gaat goed!!! Rust morgen maar lekker uit en dan vlammen in de bergen. Je weet dat je het kan en denk eraan dat we op je staan te wachten in Parijs!!!

• 07 Juli 2008 - 21:00

Walter:

Hoi Ben,

leuk om jouw touretappes te lezen. Elke dag even kijken op je site hoe t vordert.
    Geniet van de rustdag (welverdiend!) en geniet de komende tijd ook van bergen. Dat betekent rustig aan in eigen tempo, niet gek laten maken en een goed verzet kiezen. Dan komt het helemaal goed tot in Parijs.

groeten, Walter en Jetske

• 08 Juli 2008 - 12:22

Frank:

Dag Ben,

Mooi op de helft, maar nog niet op de helft van de verticale meters! Maar wij denken dat dat ook goed gaat komen. Fantastisch dat je iedere dag zo'n grote afstand aflegt met zo'n hoog gemiddelde.

Geniet en zie af, en blijf gezond.

Groeten van Frank & Marij

• 08 Juli 2008 - 14:08

Ton Verwijmeren:

Hoi Ben,
    Leuk om je verslagen te lezen. Jouw specialisme ligt toch bergop? Het mooiste moet dan nog komen. Om het allemaal goed af te ronden moet je jezelf wel in acht nemen: goed blijven eten/drinken en laat de francaises met rust!

• 08 Juli 2008 - 15:54

Annette Rob:

hoi ben je bent al goed bruin geworden en ik zie op de fotos dat je ook in mooien hotels slaapt en de omgeving is ook mooi zie ik geniet er maar goed van en zet hem op in de bergen we weten dat het gaat lukken groetjes annette rob van hest

• 08 Juli 2008 - 22:09

Carbonfire:

Hey Benno
    Ook met wind tegen gaat het jou voor de wind! Zo lees ik, en velen anderen, op jouw webblog.
    Maar nu, na deze rustdag, dan eindelijk de echte bergen in. Op Mallorca heb ik gezien dat jij die cols ook goed aankunt. Heel veel succes, ook namens Marian!!!

• 09 Juli 2008 - 07:57

Erik Marcus:

Hoi Ben,

Ik hoop dat je vandaag heb mogen constateren dat je de rustdag goed bent doorgekomen en dat alles, dus inclusief jouw beentje, weer soepel draaiden. Denk jij goed aan onze wijze lessen dat je voldoende drinkt. succes en groet

Erik

• 09 Juli 2008 - 17:28

Jacqueline V. Oers:

Hai Ben

Wat een mooie manier om Frankrijk te bekijken, maar niet de makkelijkste. Geweldig wat je doet Ben. Je hebt goeie benen en hopelijk laten ze je in de bergen niet in de steek.
    De verslaving van het logboek lezen slaat al toe,geen dag sla ik over, heel leuk dat je dat doet.
    Heel veel succes in de bergen.

Groet, Jacqueline

• 10 Juli 2008 - 12:28

Rens:

hub Ben, nog even volhouden

• 10 Juli 2008 - 18:18

Ina:

Hoi Ben

Het gaat goed hè, zo te lezen. Je ziet er gezond uit op de foto's en hopelijk voel je je ook fit. Volhouden zo !!!

Groetjes maar weer van Arie en mij.

• 10 Juli 2008 - 21:26

Chris:

Hi Ben,

Volhouden de laatste komende week,maar het zwaarste stuk moet nog wel komen denk ik. We zien je in Parijs.
    groetjes Chris en Fely.