We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

19 Augustus 2010 | Spanje, Astorga

Hallo allemaal,

Het is donderdag. Vandaag staat ons het dak van de route te wachten en Astorga is het doel. We hebben een vrij goede nacht gehad al was het wel warm op de kamer. We hadden een ontbijt in ons hotel en dat was voor spaanse begrippen zeer redelijk. Als we net op weg zijn is het nogal fris.

We hebben een wat golvend parcours tot in Ponferrada waar we even van de route af raken. Daar vandaan gaat het geleidelijk omhoog. Soms wat meer, soms wat minder en dat gaat zo door tot in El Acebo. Daar heb ik op Wim gewacht, samen hebben we daar een Coca Cola gedronken en vandaaruit is het kimmen. Maar dan ook serieus voor de laatste 5 kilometer een stijgingsprecentage van 10 tot 12 procent en we hebben de lichtste versnelling daar hard nodig! Gelukkig is het laatste stuk een beetje lichter om op de top te komen. Cruz de Ferro ligt op 1.510 meter hoogte en dit is ook de plaats waar mensen een steen leggen bij een kruis. Als Wim boven komt sta ik wat te praten met 2 spanjaarden die verbaasd zijn over onze route. En vooral als ze Wim zien en zijn leeftijd horen.

Maar ik maak een diepe buiging naar Berry en Jan Swaanen omdat ook zij deze rit gereden hebben zoals wij nu ook doen. Vooral tegen Berry wil ik zeggen: "Erg goed van je!" Voor ons ligt nu een afdaling van 30 kilometer en dat is wel lekker. Een aardige plaats, met zelfs een paleis van de hand van Gaudi en erg mooi. We hebben vrij snel een hotel gevonden en ik vraag me af of Fred gelijk heeft over mijn helm? Op de kamer heb ik mijn hoofd gestoten en goed ook. Even wat gerust, want het waren toch 3 zware dagen. Vandaag hebben we weer 89 kilometer en 5.165 hoogte meters in de benen. Maar nu begint het genieten.

Groetjes,

Ben en Wim

• 23 Augustus 2010 - 10:46

Ria Ververs:

He stoere fietsers,
    Ik vraag me af of bij het hoofd stoten de helm stuk was???
    De rest geneest wel, zei mijn lieve moeder vroeger altijd.
    Veel plezier nog samen.