We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

We komen soms bouwwerken van Gaudi tegen

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

19 Augustus 2010 | Spanje, Astorga

Hallo allemaal,

Het is donderdag. Vandaag staat ons het dak van de route te wachten en Astorga is het doel. We hebben een vrij goede nacht gehad al was het wel warm op de kamer. We hadden een ontbijt in ons hotel en dat was voor spaanse begrippen zeer redelijk. Als we net op weg zijn is het nogal fris.

We hebben een wat golvend parcours tot in Ponferrada waar we even van de route af raken. Daar vandaan gaat het geleidelijk omhoog. Soms wat meer, soms wat minder en dat gaat zo door tot in El Acebo. Daar heb ik op Wim gewacht, samen hebben we daar een Coca Cola gedronken en vandaaruit is het kimmen. Maar dan ook serieus voor de laatste 5 kilometer een stijgingsprecentage van 10 tot 12 procent en we hebben de lichtste versnelling daar hard nodig! Gelukkig is het laatste stuk een beetje lichter om op de top te komen. Cruz de Ferro ligt op 1.510 meter hoogte en dit is ook de plaats waar mensen een steen leggen bij een kruis. Als Wim boven komt sta ik wat te praten met 2 spanjaarden die verbaasd zijn over onze route. En vooral als ze Wim zien en zijn leeftijd horen.

Maar ik maak een diepe buiging naar Berry en Jan Swaanen omdat ook zij deze rit gereden hebben zoals wij nu ook doen. Vooral tegen Berry wil ik zeggen: "Erg goed van je!" Voor ons ligt nu een afdaling van 30 kilometer en dat is wel lekker. Een aardige plaats, met zelfs een paleis van de hand van Gaudi en erg mooi. We hebben vrij snel een hotel gevonden en ik vraag me af of Fred gelijk heeft over mijn helm? Op de kamer heb ik mijn hoofd gestoten en goed ook. Even wat gerust, want het waren toch 3 zware dagen. Vandaag hebben we weer 89 kilometer en 5.165 hoogte meters in de benen. Maar nu begint het genieten.

Groetjes,

Ben en Wim

  • 23 Augustus 2010 - 10:46

    Ria Ververs:

    He stoere fietsers,
    Ik vraag me af of bij het hoofd stoten de helm stuk was???
    De rest geneest wel, zei mijn lieve moeder vroeger altijd.
    Veel plezier nog samen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Fietsen door Spanje

In 4 weken een reis van 2300 kilometer door Spanje

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

Afsluiting.

29 Augustus 2010

Weer thuis

28 Augustus 2010

Vanavond met de bus naar huis

27 Augustus 2010

De laatste echte rit

25 Augustus 2010

Woensdag (terug reis)
Ben

http://www.letourdejanjanssen.nl

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 57609

Voorgaande reizen:

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Spanje

22 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Rendevous

31 Juli 2010 - 28 Augustus 2010

Fietsen door Spanje

24 Mei 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: