Cultuurdag (dinsdag) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Cultuurdag (dinsdag) - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Cultuurdag (dinsdag)

Door: dn'benno

Blijf op de hoogte en volg Ben

24 Augustus 2010 | Spanje, Burgos

Culturen vandaag maar eerst wat uitgeslapen, zover als dat kon vanwege hetrumoer op straat. Gisteren avond een beetje op zijn spaans gedaan.
Eerst wat deelgenomen aan de ·pantoffelparade· het flaneren over de wandelparade langs de rivier, geheel overdekt met platanen erg koel zo. Wat gedronken op een terasje, en daarna ergens in een straat tapas zitten eten met een lekker flesje wijn erbij. Nog wat rond gekeken en toen het hotel maar opgezocht.
Ik had wat dingen aangestipt voor de cultuurdag, maar eerst een ontbijt genoten. Een adresje gevonden vlak bij het hotel op een groot plein, waar je aardig keus had wat je wilde eten.
Daarna de billenwagen genomen en op naar het eerste punt van de agenda. Blijkt toch een hele tippel, ruim 4 km naar een klooster. Daar zou een van de kostbaarste beelden vanJacobus staan. Het was de hele tippel wel waard, er was nog meer moois te zien. Een daarvan is een grote tombe geheel in Albast uitgevoerd, en zeer rijkelijk bewerkt. Ik hoop dat de foto is gelukt, en het een beetje overkomt.Op de terugweg lekker kofie gedronken in het bos, en langs de rivier terug naar Burgos. Een uitgebreide lunch genoten, alhoewel we betere gehad hebben. We worden toch niet te vewend hoop ik, zitten ze op het laatst ons als het ware weg te jagen.Andere klanten staan te wachten, maar wij hebben lang op onze soep moeten wachten dus rustig aan.
Even in het hotel geweest, heb ik een verassing voor Wim. Het tweede punt van de agenda, het kasteel. Nu blijkt dat die dingen meestal bovenop een berg staan, dus ook hier weer. En Wim vroeg zich al af, is dit een rustdag? Die Ben sleept hij me eerst door half spanje heen, en nu weer een berg op. Maar dat alles was ook weer terecht, want het kasteel met de expositie erbij was erg mooi. Daarna voor alle extra inspanningen van Wim zijn beloning, gisteren avond hadden we het al gezien hier is ·wit bier· te verkrijgen. Dus op naar dat cafe, en genieten.Het dinner deze keer maar wat uitgebreider dan gisteren, morgen moeten we weer fietsen. Toch een mooie dag gehad hier in Burgos, groetjes Ben en Wim.

• 25 Augustus 2010 - 17:12

Chris:

Hei Ben en Wim,

Wij hebben alweer een halve week gewerkt.
    Voor jullie gaat het nu ook snel naar een einde.
    Knap dat het weer gelukt is mijn petje af hiervoor.
    Nog een aantal leuke dagen gewenst en een voorspoedig terugreis gewenst.

groetjes,
    Chris en Fely.