Dinsdag 7 Augustus - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 Augustus - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 Augustus

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 Augustus 2012 | Spanje, Avilés

Een goed ontbijt is het voordeel van een 3* hotel, een buffet vorm dus je kan pakken wat je wilt. Tegen 9.30 uur op de weg, eerst de banden op pompen, ze staan wat slap. Dan rijden we op weg, ziet Wim dat hij geen stuurtas heeft. Dus snel terug naar het hotel, en daar staat hij nog in de hal van het hotel. En opnieuw op weg en gelijk omhoog want we zitten op zeeniveau. Tijdens en bovenop deze klim komen we een stelletje tegen, die ongeveer dezelfde route rijden als wij. We komen ze daarna nog 2 keer tegen en daarna niet meer. De man rijdt wel erg op zijn gemakt , waardoor wij te ver zijn om elkaar nog te zien. De kustweg is toch behoorlijk zwaar, steeds op en af en af en toe een lange klim. Tijdens de lunch 2 meisjes en 1 jongen tegengekomen die de camino liepen met 3 honden bij zich. Steeds een rustige weg, maar ook een heel stuk over een erg drukke weg. Veel keus hadden we niet, dus toch maar genomen. Aviles was het doel maar tijdens de middagstop wilde Wim daar stoppen. Een klein dorpje ik vond het maar niks, en we hadden nog genoeg tijd om door te gaan. Toch nog 20 hele zware km geworden maar het doel gehaald. Aviles is groter als we denken, en een goede keus. Een mooie plaats en gezellig, wat wil je nog meer. Na 105 km is het wel genoeg, en goed nieuws. Mijn fototoestel doet het weer.
Was toch de energie die ontbrak.

Groetjes Ben & Wim

• 08 Augustus 2012 - 10:20

Jan Swaanen:

Ben en Wim,

Goed bezig zo jullie samen. Uit jullie verslagen is op te maken dat weer een hele mooie reis is / gaat worden. Wel zwaar deze noordelijke route met wisselende weersomstandigheden, maar dat is wel bekend van die omgeving.

Ben, wil je wel een beetje voorzichtig zijn met Wim. Net als jouw fototoestel zijn zijn krachten ook niet onuitputtelijk en moet hij regelmatig de tijd krijgen/nemen om ook zijn batterijtje weer op te laden.

Wij blijven met veel belangstelling jullie verslagen lezen en wensen jullie een goed vervolg van jullie reis.

groetjes,

Jan en Berry Swaanen

• 09 Augustus 2012 - 11:06

Joke Zijlmans:

Allerbeste fietsers..Ik durf bijna niet te schrijven wat ik denk..maar zijn jullie wel zuinig genoeg op jezelf..Het moet toch vakantie zijn ...maak er geen kruisvaart tocht van en pleeg geen roofbouw op je lichaam..Las op tijd een rustdag in...Dat doen ze zelfs bij de Tour en dat zijn jonge mensen...Je kunt je wel voelen of je 10 jaar jonger bent ,maar de realiteit is anders...Ik leef vol spanning met jullie mee..denk aan jullie hartjes....en geniet ervan...
    Sterkte en liefs van mij..
    Joke Zijlmans..