Zondag 5 Augustus - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Zondag 5 Augustus - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Zondag 5 Augustus

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 Augustus 2012 | Spanje, Vilalba

Wat later op is de planning. We denken een makkelijke rit te hebben. Achteraf een goed plan, een erg onrustige nacht gehad. Feest in de stad "Maria Pita" wat het precies is is voor ons onbekend, we waren toen nog niet geboren. Wel is er overal wat te doen, muziek op het grote plein maar welk tijdstip is ons onbekend. Dus wij gaan slapen, dachten wij het werd 4.00 uur. Ontbijt en op weg. We zijn vrij snel A Coruña uit en het is nog droog. Na 15 km de eerste bui, regenjas aan tot de koffie.Een stuk langs de rivier gereden, loopt lekker ondanks de stijging. Afdalen tot aan een brug, daarna een klim zeker 10km omhoog. Vandaar steeds op en af en weer een lang klim. Wim heeft er moeite mee ook omdat de lunch uitblijft. Lunch in een gehucht, een klein cafe. Ze hebben eigenlijk niets te eten, maar we krijgen wat van hun eigen lunch te eten.

Vervelende klimmetjes volgen, steeds weer opnieuw, en we besluiten om het wat in te korten. Het plan is om naar Vilalbal te rijden, wat nog 20km is in de hoop daar een hotel te vinden. Keus te over dus we laten het 4 sterren hotel voor anderen. Een simpel hotel voor 35 euro is toch ook goed. Aardig plaatsje dus dat gaat wel lukken. Toch nog 93 km en 1768 hoogtemeters. Geen wonder dat het niet zo soepel loopt voor Wim.

Groetjes Ben & Wim