Zaterdag 4 Augustus - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 Augustus - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 Augustus

Blijf op de hoogte en volg Ben

04 Augustus 2012 | Spanje, A Coruña

Lekker uitgeslapen het rolluik was dicht ivm het geluid gisteravond, en Wim had daardoor niet gezien hoelaat het was. Ontbijt en de stad in, eerst naar een park met boven in een toren. Wij dachten dat we bovenop een uitzicht zouden hebben over de stad , drie etage's omhoog maar niet naar buiten. Er was een speelse presentatie van de mens en evolutie. Leuk maar dat zochten we niet dus verder naar de oude stad. Jasje uit, jasje aan, af en toe wat regen. De lunch was bijna duurder uitgevallen, bleek dat ze de rekening hadden verwisseld met een andere tafel. Ondanks dat het weer wisselend was toch het plan van gisteren doorgevoerd. A Coruna ligt op een uitloper in zee, en op het smalste punt is het misschien 1 km breed. Bijna op de kop van het land die het meeste naar zee is gericht staat een vuurtoren. Torre de Hercules dat is het doel, we hadden die al zien staan. Het blijkt een toren te zijn met het fundament van de romeinen, en wel wat aangepast en gerestaureerd natuurlijk. Erg mooi en indrukwekkend zoals e.e.a is gedaan. Even gewandeld om terug in de stad te komen. Net op tijd om te schuilen wat nu regent het echt. Een cafe is de oplossin, daarna na het hotel. Het zou droog zijn vandaag, en morgen regen. Hopelijk is het omgewisseld maar we zien op tv geen goede berichten.

We zien wel hoe het zal zijn.

Groet Ben & Wim