Donderdag 9 Augustus - Reisverslag uit Santander, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Donderdag 9 Augustus - Reisverslag uit Santander, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 Augustus

Blijf op de hoogte en volg Ben

09 Augustus 2012 | Spanje, Santander

Geen ontbijt dus zo opweg. Wij moeten nog wakker worden, Wim, Ben en het land. Alles is nog dicht en in mist gehuld. Vrij snel klimmen en ongeveer voor vijf km, pas na 10km een bar die open is voor het ontbijt. Een mooie omgeving om te fietsen, en niet te zwaar. Hoezo Spanje is in crisis, komen het ene na het andere terras tegen. Allemaal afgeladen met eters en zo. Een stuk langs de kust erg mooi en veel hotels. We besluiten door te rijden met oog op het budget en om morgen de eindstreep te halen. Zaterdag wordt het ander weer dus is het gunstig om dan niet te moeten fietsen. Bilbao is altijd te doen ook al is het ander weer. Een hosteleria langs de "ca 131: net voorbij Comillas op weg naar Santander, is een mooie plek om te slapen. Bij een mevrouw die nog in Duitsland heeft gewerkt, dus Duits is de voertaal. Gaat me beter af als spaans. We gaan het uitzicht op zee nog bekijken, verder zal het een rustige avond worden. Hier is verder niets te beleven. Straks nog een speciale maaltijd, morgen meer daarover.

Cijfers: 97km en 1083 hoogtemeters. Daaruit blijkt dat vandaag inderdaad iets makkelijker was.

Groetjes Ben & Wim

• 09 Augustus 2012 - 22:46

Frank Horsten:

Dag Ben en Wiim,

Jullie mooie fietstocht krijgt het finishdoek in zicht. proficiat met alweer een mooie prestatie. Genoten van de sportieve prestatie, kameraadschap, ontmoetingen, landschap, eten, etc.

Maar ik hoop dat jullie alvorens de autoop koers wordt gezet naar Nederland, jullie minstens een halve dag uittrekken om het "Museo Guggenheim Bilbao" te bezoeken. Het gebouw zelf is al een fenomenaal kunstwerk, de kunst binnenin is wereldklasse. Ga er van genieten!!! En laat horen wat het met je heeft gedaan (want dat gaat Mart Smeets aan jullie vragen..... als hij jullie in zijn programma zou ontvangen....)
    Frank.

• 09 Augustus 2012 - 23:52

Esther:

Hoi Ben en pap,
    Jullie gaan wel heel erg snel. Ik ben volgende week vrijdag pas jarig dus eerder hoeft ons pap niet terug te zijn(en later is ook prima). Vanaf waar jullie nu zitten loopt een hele mooie vlakke weg door een kloof naar Potes, wij zaten daar vorige week dus dat zou een mooi ommetje kunnen zijn voor je naar Bilbao gaat.
    Veel plezier verder en geniet van het mooie uitzicht op zee ( misschien zie je nog een buikdanserses!!!!)
    Groetjes, Esther