Dag negen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu Dag negen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ben Sluijsveld - WaarBenJij.nu

Dag negen

Blijf op de hoogte en volg Ben

31 Juli 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Dat is weer wennen op tijd op, en inpakken weer. Het bekende ritueel van wassen inpakken en ontbijt, en de fiets klaar zetten dat we zo op weg kunnen. De stad uit is even zoeken, eenrichtingsverkeer en trappen maar uiteindelijk toch gelukt. Met plannen gekozen voor witte weggetjes op de kaart, voor Wim niet de beste keus. Erg stijl en moeilijk te vinden. Maar vanaf de koffie een betere weg. Richting de kust, maar eerst langs een rivier en de delta daarvan. De rest van de rit langs de kust, ongeveer 60km. Mooie uitzichten brengen ons in het plaatsje Cee. Het pension waar Wim vorig jaar was bestaat niet meer dus maar een hotel genomen. Al uiteten geweest dus kunnen we gaan slapen maar dat doen we nog niet. Al hoewel tijdens dat ik dit schrijf de eerst bomen al om gaan. laat hem maar even, scheelt het vannacht misschien.

Cijfers 118km en 1635 hoogtemeters.

• 01 Augustus 2012 - 18:47

Esther:

hoi Ben en pap,
    Wat vervelend dat het bij jullie slecht weer is. Wij hebben in de picos een mooie dag, op dit moment komen er wolken maar verder is het lekker.
    Gisteren hebben we met pijn is ons hart afscheid genomen van Santiago en de camino. Onderweg naar hier kwamen we toch weer andere camino bordjes tegen en begon het meteen weer te kriebelen. Het camino virus zit diep in ons en dat gaat er denk ik ook nooit meer uit. Het is heerlijk om een pelgrim te zijn.
    Hoop dat julliesnel beter weer krijgen.
    Heel veel groeten van ons allemaal